Det här får mig att må illa

Den här artikeln får mig verkligen att må dåligt. Ingen ska behöva lida som den här stackars flickan fick göra! Läs också om Nujood Ali som blev bortgift med en man tre gånger så gammal som hon själv, som våldtog henne och slog henne tills hon lyckades skilja sig från honom. Jag kan bara inte förstå hur de här männen som gifter sig med små flickor kan se på dessa barn som fruar. De verkar tro att barnen är vuxna kvinnor fast i någon slags rent dockformat. Det är vidrigt.

Jag är supertrött och har inget med att komma med för tillfället.
Kommentarer
Postat av: Alex Limonovic

Barngifte är ett problem. I de fall det bottnar i fattigdom så är lösningen lätt att klura ut även om den är svårare att verkställa.



Men när jag funderar på saken, finns det länder/kulturer där små barns gifts bort helt utan ekonomiska incitament? Är det inte bara mer eller mindre tolererat beroende på var man bor? Jag kommer i vart fall inte på någonstans där det sker i välbeställda samhällsskikt.



Men jag kanske bara är trött,

Godnatt,

Alex

2009-09-15 @ 23:54:35
URL: http://alex.pedofil.se/
Postat av: Emma

Jag fattar bara inte varför de vuxna männen vill ha ett barn till fru? Om man nu måste köpa sig en fru, kan man inte köpa någon som är 18 åtminstone?

2009-09-16 @ 10:19:37
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback