Jag - en "pedofilkramare"?

Jag har lärt mig en del nya ord på sistone, väldigt intressanta ord. Pedofilkramare, peddolobby, pro-peddolobby och så vidare. Jag har även fått lära mig att om man ifrågasätter något, t ex en rapport, för att ta ett löst exempel ur luften, då gör man det för att man har ett speciellt syfte. Man kan alltså inte ifrågasätta en skrivelse utan att i grunden emotsätta sig det värde rapporten står för. Ett exempel: Om jag läser en rapport om solen där det står att ljusets hastighet är 1 m/s och jag ifrågasätter detta påstående då det inte finns någon anvisning till en källa eller någon förklaring till hur detta har mätts, då är jag automatiskt emot solen överhuvudtaget och vill att ett evigt mörker ska råda. Man skulle kunna kalla mig för mörkerkramare. Eller varför inte nattsvarta Emma? Eller vad som helst som låter finurligt. Genom att sätta namn på grupper av människor enligt principen om MGN (minsta gemensamma nämnare) så kan vi försöka att trycka ner dem i skorna.

Långt innan Sverige hade upptäckt bloggandet tänkte jag ut på helt egen hand att det borde finnas människor som är pedofiler men samtidigt förstår att det är fel att begå övergrepp på barn. Jag funderade också mycket över vad en sådan person skulle göra för att få stöd av någon. Jag vet inte vad ni andra tycker, men personligen skulle jag inte vilja leta upp en terapeut och säga "hej, jag är pedofil, kan du hjälpa mig att lära mig leva med detta på ett bra sätt?" Föreställ er reaktionen! Dock kom jag aldrig fram till någon riktig slutsats i detta funderande, för hur skulle jag någonsin få tag i en sådan pedofil och fråga? Det är knappast så att någon går och tatuerar in "peddo men snäll" i pannan direkt. Ni som använder ordet pedofilkramare, har ni någon aning om hur många pedofiler ni själva faktiskt har gett en kram vid något tillfälle? Om siffran 4 % pedofiler i befolkningen stämmer, då lär ni ha kramat många peddos vid det här laget. Ajabaja!

Jag får aldrig något svar på frågan vad vi ska göra med pedofilerna då, vi "normala" människor i samhället. Jaja, jag vet, brottslingar ska få sitt straff och helst ska vi skära kuken av dem och knulla dem i röven. Jag tycker också att brottslingar ska få sitt straff (dock inte dödsstraff eller något annat fysiskt, jag är HELT emot sådant oavsett brottet) men jag tycker inte att människor ska behandlas som brottslingar när de inte har begått något brott. Det är inte speciellt troligt att byxmyndighetsåldern sänks under 15 år. Jag tror verkligen inte det, inte i Sverige. Så vad ska vi göra med pedofilerna som inte begår brott då? Hur ska vi få tag i dem? Ska vi be dem skaffa halsband med någon schysst symbol att ha runt halsen, så de går att indentifiera? Ska vi låsa in dem i förebyggande syfte?

Hur många tror ni skulle ge sig till känna i så fall?

Jag fattar bara inte vad man anser sig vinna genom att hata pedofiler eller för den delen utgå från att alla pedofiler vill sätta på barn? Och jag har fortfarande inte fått svar på mina funderingar över när pedofilen övergår från att vara ett barn som ska skyddas till att bli en hemsk pedofil som ska låsas in?! Är det på 18-årsdagen eller? Tänk inte på "barn" som ett ansiktslöst, namnlöst barn! Tänk på er lillasyster/lillebror, son/dotter eller något annat barn i er närhet. Ni ser barnet växa upp, ni vill skydda barnet från allt ont. Ni älskar barnet! En vacker dag när barnet inte är ett barn längre, men fortfarande någon ni älskar, ber personen i fråga om ett förtroligt samtal med er. Han/hon berättar att han/hon tror sig vara pedofil och vill ha er hjälp att lära sig leva med det utan att skada någon annan eller sig själv. Var gör ni då? Tar fram bössan direkt? Eller häcksaxen för att klippa av väl valda delar från personens kropp?

En sista sak. Jag tycker att det även dras väldigt mycket över samma kam när man utgår ifrån att alla personer under 15 år har noll koll på sin vilja och sin sexualitet. Det finns barn som är intresserade av sexuell kontakt med vuxna. Vi är alla olika! Jag tycker inte att vi ska bunta ihop alla individer som tillhör en viss åldersgrupp och tro att alla är likadana. Det finns många människor som kan vittna om sina egna sexuella upplevelser med äldre personer, innan de själva fyllt 15. Och nej, jag pratar inte om en 14-åring som ligger med en 16-åring. Jag tänker inte börja diskutera byxmyndighetsåldern för jag är faktiskt inte själv helt säker på vad jag tycker om den, men jag är emot att alla som har sex med någon under 15 år kan dömas för våldtäkt mot barn, oavsett vad barnet själv ville. Just ordet "våldtäkt" känns väldigt fel tycker jag. Och det är en väldig skillad på en 13-åring och en femåring. Vi blir trots allt ofta könsmogna innan 15! Jag fick mens när jag var 12. OK jag kanske inte ville ha sex redan då, men samtidigt kan man inte helt bortse ifrån att min kropp faktiskt var redo att få barn så tidigt. Även om de flesta 12-åringar inte vill ha sex eller få barn så kan man inte utesluta att det faktiskt finns de som vill.

Nä nu sätter jag punkt. Undrar om jag får svar på mina frågor idag?
Kommentarer
Postat av: Ninni

Får du svar så skicka dom till mig är du snäll? Denna kvinna (som förövrigt oxå fått fina namn som tex. "pedofilkramare" för hon inte spyr i takt med massan) har nämligen ställt samma frågor länge utan svar.;P



Kram

Ninni

2009-10-02 @ 16:11:32
Postat av: Emma - försöker tala klarspråk

Kan tänka mig det.. :/ Men det är ju en ytterst relevant fråga! Jag vill ha ett konkret svar på vad vi ska göra med "dem". Man kan inte babbla på om "barn" och "vuxna" som namnlösa okända grupper/massor hur länge som helst. Jag vill att folk förklarar EXAKT NÄR vi ska fånga peddo-Kalle och peddo-Lisa och låsa in dem!



Kram på dig gumman :)

2009-10-02 @ 16:29:53
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/
Postat av: Alex Limonovic

Men kära ni!



Man måste var minst 35 år gammal, väga mellan 90-110 kilo, vara rejält hårig och dessutom helst lukta lite illa. Annars kan man inte vara pedofil.



Jag gjorde en liten notering för den intresserade.



http://alexlimonovic.blogspot.com/2008/07/jag-sjlv-i-centrum.html



Alex

2009-10-03 @ 19:07:37
URL: http://alex.pedofil.se/
Postat av: Lina

Intressant att du tar nya grepp på en brännande fråga. Har tänkt och diskuterat liknande saker själv med mina vänner.



Kram

2009-10-06 @ 09:20:20
URL: http://litenfro.blogg.se/
Postat av: Emma

Lina: Kul att höra att andra tänker i samma banor! Inte för att jag direkt är förvånad över att du och jag tänker lika.. ;) Kram!

2009-10-06 @ 18:13:10
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/
Postat av: Mats

Tack för ett bra och tänkvärt inlägg i denna tid, fylld av moralisk panik. Verkligen skönt se att det finns fler som har en sund syn på detta verkligen tabubelagda ämne.



TACK! :-)

2009-11-07 @ 12:19:39
Postat av: Emma

Mats: Tack för kommentaren :)

2009-11-07 @ 15:53:51
URL: http://honestlyspeaking.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback