Vad skulle du säga om jag berättade att jag var lesbisk?

Jag frågade min mamma en gång vad hon skulle ha sagt om jag hade berättat för henne att jag var lesbisk. Hon sa att hon inte skulle ha sagt så mycket om det. Det finns ju liksom inget att diskutera direkt, är jag det så är jag det, jag är hennes dotter lika mycket för det.

"Ja men mamma, skulle du inte haft någon åsikt om någonting ALLS ifall jag var lesbisk?"
"Hmm ja det skulle ju i så fall vara att jag skulle vara lite ledsen för din skull att du inte kunde få barn med din partner lika enkelt som man vanligtvis kan om man är hetero."

Det är så typiskt min mamma! Hon tänker logiskt och värderar inte saker och ting i onödan. Hon oroar sig inte heller för saker i onödan. Jag önskar att fler människor hade förmågan, eller snarare viljan, att tänka logiskt.

Ni föräldrar där ute.. Vad svarar ni ert barn om han/hon kommer hem och frågar vad en pedofil är?
Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback